ZAPRASZAMY NA FESTIWAL TRENERSKI!
Udział bezpłatny

Jesteś trenerem lub trenerką? Pracujesz z osobami dorosłymi?

Chcesz poznać ciekawe metody i narzędzia pracy z grupą?

Działasz w trzecim sektorze, chcesz poznać nowych ludzi, wymienić się doświadczeniem?

Przyjdź, pogłębiaj swoją wiedzę, podziel się swoim doświadczeniem! Weź udział w Festiwalu Trenerskim – do wyboru aż 12 warsztatów prowadzonych przez doświadczonych trenerów i doświadczone trenerki!!

Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych zaprasza na FESTIWAL TRENERSKI – czyli wydarzenie pokazujące wysoką jakość uczenia dorosłych w trzecim sektorze, ciekawe narzędzia oraz trenerów i trenerki. W każdym bloku godzinowym do wyboru po 4 tematy. Każdy uczestnik może wybrać 3 warsztaty.

Podczas festiwalu w Atrium w godzinach od 10.30 do 14.00 czynne będzie stoisko, gdzie będzie można zdobyć informacje jak korzystać z europejskiej platformy edukacji dorosłych EPALE. Informacji udziela ambasadorka EPALE Monika Hausman-Pniewska.

W godzinach 12.00 do 14.30 na stoisku STOP w ATRIUM będzie się można dowiedzieć o sieci trenerów POINT, którą tworzy 37 trenerów z 9 krajów Europy Środkowej i Wschodniej specjalizujących się w tematyce związanej z rozwojem społeczeństwa obywatelskiego i projekcie POINT – Platform for Oppurtinities and Ideas in Non-Profit Training finansowanego ze środków Funduszu Wyszehradzkiego.

ZGŁOŚ SIĘ!

 

SALA 1 SALA 2 SALA 3 SALA 4
godz. 10.30-12.00 Geniusze też muszą zapracować na swój sukces, czyli jak wykorzystać nastawienie na wzrost, w uczeniu innych (Agnieszka Borek, Bartłomiej Walczak) Wprowadzenie do Action Learning (Tomasz Janiak) JA – księżniczka, TY – rycerz (Anna Kazakow) „Oj, to pewnie jest trudna grupa” – o swobodzie i zrównaniu płynącym z Participatory Video (Łukasz Szewczyk)
godz. 12.30-14.00  Jak zbadać, że ludzie się czegoś nauczyli? – praktyczne narzędzie do oceny rozwoju kluczowych kompetencji (Bernadetta Czerkawska, Bartłomiej Walczak) ABC trudnej sytuacji trenerskiej – refleksja superwizyjna (Maja Branka) „Chodź, opowiem Ci bajkę” – metafora w pracy z osobami dorosłymi (Joanna Frąckiewicz, Joanna Niekraszewicz) Homo Ludens – o grach na poważnie (Marcin Mitzner)
godz. 14.00-14.30  przerwa lunchowa  przerwa lunchowa  przerwa lunchowa przerwa lunchowa
godz. 14.30-16.00 Opowiedz sobie swoją historię, czyli jak wykorzystać storytelling w rozwoju zawodowym i osobistym (Anna Żelazowska-Kosiorek, Agnieszka Borek) Zamiast scenek – wchodzenie w rolę (Małgorzata Winiarek-Kołucka) Fake news w pracy trenera, edukatora i nauczyciela (Marcin Grudzień, Maciej Sopyło) Jak uczy się społeczność. Edukacja w działaniu (Monika Hausman-Pniewska)
Weź udział w warsztatach – w każdym bloku godzinowym do wyboru po 4 tematy.

WIĘCEJ

Doświadczeni trenerzy i trenerki związani ze Stowarzyszeniem.

WIĘCEJ

GDZIE?

Centrum Kreatywności Targowa
ul. Targowa 56
03-733 Warszawa

KIEDY?

7 kwietnia 2018 /sobota/

godz. 10.30-16.00
Od 10.00 rusza rejestracja

 

UDZIAŁ BEZPŁATNY

Zapisz się na Festiwal Trenerski!



Warsztaty

1. godz. 10.30-12.00
Geniusze też muszą zapracować na swój sukces, czyli jak wykorzystać nastawienie na wzrost, w uczeniu innych

prowadzący: Agnieszka Borek, Bartłomiej Walczak

Podczas warsztatu:

  • dowiesz się, jak sposób myślenia – nastawienie na determinizm lub nastawienie na wzrost – wpływa na nasze uczenie się,
  • poznasz korzyści, jakie daje osobom uczącym się nastawienie na wzrost (growth mindset),
  • dowiedz się, jak w praktyce możesz jako trener/ka lub nauczyciel/ka wykorzystać myślenie nastawione na wzrost w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych,
  • nauczysz się podstawowych technik pracy z wykorzystaniem podejścia nastawionego na wzrost,
  • dostaniesz materiały edukacyjne i narzędzia wypracowane w ramach dwóch projektów Erasmus +: Schola i VOYCE.
2. godz. 10.30-12.00
Wprowadzenie do Action Learning

prowadzący: Tomasz Janiak

Action Learning rozwiązuje dylematy wszelakich rozmiarów. Jest szczególnie efektywny w przypadku złożonych problemów, na pierwszy rzut oka nierozwiązywalnych. Dzięki prostym regułom podnosi normy zespołowe, jakość współpracy, kreatywność i odwagę do działania w sytuacjach tego wymagających.Dowiesz się czym jest Action Learning wg WIAL, z czego się składa, jak wygląda kontrakt oraz jakie korzyści daje metoda.

3. godz. 10.30-12.00
JA – księżniczka, TY – rycerz

prowadząca: Anna Kazakow

Będzie to warsztat o kulturowych „klatkach płci”, w które jesteśmy wrzucani od dzieciństwa. Podczas warsztatu zobaczysz, w jakich klatach jesteś sam/sama ale też w jakie klatki wkładasz innych – jak poprzez niewłaściwy przekaz, dobór słów (wielokrotnie z dobrymi intencjami), niewłaściwie stworzone polecenie czy instrukcję można wywoływać w odbiorcach inne od zamierzonych emocje.

Dowiesz się, jak można zmienić język i myślenie o sobie i swoich możliwościach, poznasz techniki przekształcania negatywnych komunikatów na budujące i wspierające ale też wyczulisz się na przekazy słyszane dookoła. Tak aby stać się wrażliwym świadomie i aby słowo w warsztacie trenerskim miało właściwą wartość – bez oceny, bez etykietowania, bez wpędzania w poczucie winy czy manipulacji trenerskiej.

4. godz. 10.30-12.00
„Oj, to pewnie jest trudna grupa” – o swobodzie i zrównaniu płynącym z Participatory Video

prowadzący: Łukasz Szewczyk

Porozmawiamy o tym dlaczego czasem lepiej być facylitatorem niż trenerem, w jaki sposób wprowadzać horyzontalne przekazywanie wiedzy i dlaczego opowiadanie historii jest dobre na wszystko. Dowiesz się czym jest wideo uczestniczące (Participatory Video), w pracy z jakimi grupami po nie sięgamy i co z tego wynika.

5. godz. 12.30-14.00
Jak zbadać, że ludzie się czegoś nauczyli? – praktyczne narzędzie do oceny rozwoju kluczowych kompetencji

prowadzący: Bernadetta Czerkawska, Bartłomiej Walczak

Podczas warsztatu:

  • dowiesz się w jaki sposób można badać rozwój wolontariuszy i wolontariuszek oraz innych osób uczestniczących w różnych procesach edukacyjnych,
  • poznasz narzędzie, które pomaga oceniać rezultaty uczenia się w obszarze ośmiu kompetencji kluczowych,
  • przećwiczysz metodę wykorzystującą poznane narzędzie,
  • poznasz doświadczenia polskie i innych krajów w stosowaniu narzędzia do walidacji wolontariatu w ramach projektu Erasmus +: VOYCE.
6. godz. 12.30-14.00
ABC trudnej sytuacji trenerskiej – refleksja superwizyjna

prowadząca: Maja Branka

Zwykle analiza trudnych sytuacji szkoleniowych skupia się na grupie. Podczas tego warsztatu w centrum zainteresowania będzie osoba prowadząca, a zwłaszcza wpływ wypowiedzi i zachowań grupy na samopoczucie trenera/ki.

Podczas warsztatu:

  • przyjrzysz się swoim myślom i dialogowi wewnętrznemu podczas trudnej sytuacji, zobaczysz, w jaki sposób twoje myśli i przekonania wpływają na poczucie niemocy, chęć ucieczki, nadmiarową konfrontację, a może mobilizację,
  • poznasz model poznawczy ABC i dowiesz się jak go zastosować do autorefleksji w kontekście trudnej sytuacji trenerskiej,
  • ustalisz jakie jest twoje ABC trenerskiej samopomocy.
7. godz. 12.30-14.00
„Chodź, opowiem Ci bajkę” – metafora w pracy z osobami dorosłymi

prowadzące: Joanna Frąckiewicz, Joanna Niekraszewicz

Podczas warsztatu:

  • doświadczysz pracy z metaforą,
  • dowiesz się jak skonstruować warsztat w oparciu o metaforę,
  • poznasz szanse i zagrożenia wynikające ze stosowania metafory,
  • poznasz autorskie narzędzie wokół którego można skonstruować cały warsztat lub tylko jego część,
  • zyskasz pigułkę wiedzy i doświadczenie w pracy z metaforą.
8. godz. 12.30-14.00
Homo Ludens – o grach na poważnie

prowadzący: Marcin Mitzner

Nauczysz się tego jak działa edutainment (edurozrywka, edukacja rozrywkowa). Poznasz klasyfikacje gier i ich zastosowanie.

9. godz. 14.30-16.00

Opowiedz sobie swoją historię, czyli jak wykorzystać storytelling w rozwoju zawodowym i osobistym

prowadzący: Anna Żelazowska-Kosiorek, Agnieszka Borek

Podczas warsztatu:

  • doświadczysz kilku technik pracy z metodą Storytellingu,
  • poddasz refleksji swoją ścieżkę trenerską,
  • dowiesz się, jak można wykorzystywać storytelling we wspieraniu świadomego rozwoju zawodowego i osobistego osób, z którymi pracujesz,
  • dostaniesz materiały edukacyjne i narzędzia wypracowane w ramach projektu Erasmus + VOYCE.
10. godz. 14.30-16.00
Zamiast scenek – wchodzenie w rolę

prowadząca: Małgorzata Winiarek-Kołucka

Warsztat będzie poprowadzony przy wykorzystaniu metody dramy stosowanej. Podczas niego dowiesz się jaką przewagę ma wchodzenie w rolę nad odgrywaniem scenek podczas warsztatów/szkoleń oraz dowiesz się jak przygotować grupę do tego procesu.

11. godz. 14.30-16.00
Fake news w pracy trenera, edukatora i nauczyciela

prowadzący: Marcin Grudzień, Maciej Sopyło

Podczas warsztatu:

  • dowiesz się, czym tak naprawdę jest fake news i jaki wpływ może mieć dla osób uczących i uczących się,
  • otrzymasz wiedzę, w jaki sposób robić research informacji, aby nie dać się nabrać na fake newsa,
  • poznasz praktyczne warsztatowe, metody uodparniania innych na fake newsa.
12. godz. 14.30-16.00
Jak uczy się społeczność. Edukacja w działaniu

prowadząca: Monika Hausman-Pniewska

Sala szkoleniowa nie jest jedynym miejscem, gdzie ludzie się uczą. W społecznościach lokalnych jest to najczęściej wspólna przestrzeń i wspólnie podejmowane inicjatywy. Jakie narzędzia edukacyjne wspierają pracę w środowiskach sąsiedzkich? Zapraszamy na spotkanie służące inspiracji i wymianie doświadczeń w tym obszarze.

Trenerki i trenerzy

Agnieszka Borek
Agnieszka Borek
Trenerka od 14 lat związana ze STOP, ukończyła IV szkołę STOP z czego jest bardzo dumna i uważa to doświadczenie za jedno z ważniejszych w jej życiu. Od tego czasu przeszkoliła tysiące ludzi z sektora pozarządowego i z edukacji. Zajmuje się praktycznie badaniami społecznymi, ewaluacją i edukacją. Współzałożycielka innowacyjnej szkoły podstawowej w swojej wsi. Obecnie związana z rozwojem venture philanthropy w Polsce. Prywatnie entuzjastka jogi i polnych kwiatów: na wiosnę posieje łąkę na podwórku pod domem.
Maja Branka
Maja Branka
Trenerka i superwizorka STOP (certyfikat III stopnia STOP), psychoterapeutka poznawczo-behawioralna. Na sali szkoleniowej od 18 lat. Absolwentka II edycji szkoły STOP i superwizorka w pięciu szkołach trenerskich. Specjalizuje się w metodologii pracy trenerskiej i komunikacji. Prywatnie wielbicielka dalekich podróży i kryminalnych seriali, opiekunka 3 kotów.
Bernadetta Czerkawska
Bernadetta Czerkawska
Nauczycielka i trenerka związana z obszarem edukacji. Ukończyła Szkołę trenerską STOP dedykowaną trenerom CEO. Jest nauczycielką, której misją jest zmiana systemu polskiej oświaty od wewnątrz. Swoim doświadczeniem podzieliła się z tysiącami nauczycieli, metodykami i dyrektorami szkół. Prywatnie amatorka roweru i aktorka teatru amatorskiego „O!Mamy”.
Joanna Frąckiewicz
Joanna Frąckiewicz
Trenerka, inicjatorka procesów rozwojowych na bazie metafory, pisarka bajek. Ukończyła Szkołę Trenerów Grupy TROP. W wolnych chwilach maluje, śpiewa i angażuje się w działalność chatki na Jazdowie.
Marcin Grudzień
Marcin Grudzień
Trener, członek zarządu STOP. Działa w „Fundacji Masculinum. Dedykowane mężczyznom”. Trener grup wsparcia dla rodziców. Badacz męskich ruchów społecznych. Prowadzi szkolenia z zakresu edukacji medialnej i cyfrowej, hejtu i mowy nienawiści, ewaluacji projektów edukacyjnych, komunikacji z mediami, sytuacji kryzysowych, PR, prawa autorskiego i wykorzystania nowych technologii, superwizji koleżeńskiej i działań projektowych w edukacji i trzecim sektorze. Wraz z Maciejem Sopyło współtworzy Forum Bezpiecznego Internetu. 
Monika Hausman-Pniewska
Monika Hausman-Pniewska
Trenerka (certyfikat II stopnia STOP), animatorka, wiceprezes zarządu STOP. Aktywistka społeczna i inicjatorka wielu przedsięwzięć z wieloletnim doświadczeniem zarówno na sali szkoleniowej, jak i w pracy ze społecznościami lokalnymi. Współpracuje z organizacjami pozarządowymi, które wspiera w rozwoju, szkoli i ceni.
Tomasz Janiak
Tomasz Janiak
Trener i coach Action Learning. Członek zarządu Światowego Instytutu Action Learning (WIAL), dyrektor WIAL Poland. Specjalizuje się w budowaniu relacji wewnątrz i na zewnątrz organizacji, kształceniu liderów, warsztatach psychologicznych oraz coachingu indywidualnym i zespołowym. Pasjonat Action Learning. Certyfikowany także przez International Coach Federation oraz dyplomowany przez Noble Manhattan Coaching.
Anna Kazakow
Anna Kazakow
Trenerka, coach i mediatorka w organizacji. Ukończyła Szkołę trenerów biznesu, Coaching oraz Mediacje w Grupie TROP oraz szkołę trenerską STOP. Od 11 lat szkoli intensywnie z komunikacji i asertywności, głównie w środowiskach biznesowych. Prywatnie opiekunka dwóch pięknych owczarek niemieckich (bo to dziewczyny są) oraz kotki i kota. Wielbicielka salsy kubańskiej, tatuaży i motocykli.
Marcin Mitzner
Marcin Mitzner
Twórca gier, animator, trener. Zaprojektował i wdrożył ponad 150 gier szkoleniowych, symulacyjnych, przestrzennych i planszowych. Od 12 lat działa w organizacjach pozarządowych, w których koordynuje projekty oraz szkoli. Prywatnie mąż Karoliny i tata Marianny.
Joanna Niekraszewicz
Joanna Niekraszewicz
Trenerka i coach, koordynatorka projektów rozwojowych. Skończyła Szkołę Trenerów i Szkołę Coachów Grupy TROP oraz szkołę trenerską procesów grupowych w STOP. Razem z Joanną Frąckiewicz tworzy metaforyrozwojowe.pl – portal dla osób w rozwoju i wspierających rozwój innych w oparciu o bajki, baśnie i przypowiastki. Prywatnie mama dwójki chłopców, przy których uczy się empatii i wrażliwości na otaczający świat.
Maciej Sopyło
Maciej Sopyło
Szkoli od ponad 15 lat. Związany ze Stowarzyszeniem „Polis” oraz Helsińską Fundacją Praw Człowieka. Prowadzi warsztaty z zakresu edukacji medialnej i cyfrowej, prawa autorskiego, hejtu i mowy nienawiści, skutecznej komunikacji, TIK, dziennikarstwa, autoprezentacji, pracy zespołowej i zespołowego rozwiązywania problemów oraz praw człowieka. Z wykształcenia kryminolog, w wolnym czasie pracuje z więźniami i więźniarkami. Wraz z Marcinem Grudniem współtworzy Forum Bezpiecznego Internetu.
Łukasz Szewczyk
Łukasz Szewczyk
Facylitator i trener (certyfikat I stopnia STOP). Współzałożyciel i prezes Stowarzyszenia Pracownia Filmowa „Cotopaxi”, facylitator metody Participatory Video. W swojej pracy korzysta zarówno z doświadczenia badacza kwestii społecznych (IPS UW), jak i uczestnika wielu planów filmowych. Laureat nagród z zakresu edukacji audiowizulanej. Posiada doświadczenie w pracy z różnymi grupami (m.in. grupy międzynarodowe, edukatorzy, przedstawiciele biznesu, osoby starsze, osoby z niepełnosprawnością).
Bartłomiej Walczak
Bartłomiej Walczak
Z wykształcenia socjolog, z przekonania antropolog kultury, pracuje w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW. Naukowo zajmuje się edukacją, mobilnością i – to już bardziej praktycznie – ewaluacją. Szkoli przede wszystkim z analizy danych i metodologii badań społecznych/ewaluacyjnych. Prywatnie – wspinacz z nurtu stabilnego wzrostu, czyli z ambicją przekroczenia poziomu, który osiągnął 20 lat temu.
Małgorzata Winiarek-Kołucka
Małgorzata Winiarek-Kołucka
Superwizorka dramy, trenerka (certyfikat II stopnia STOP). Od 11 lat praktykuje pracę metodą dramy stosowanej, od 8 uczy jak ją stosować w procesach edukacyjnych w pracy z grupą. Prywatnie mama dwójki maluchów, którzy przysłaniają jej cały świat. Miłośniczka podróży i nart.
Anna Żelazowska-Kosiorek
Anna Żelazowska-Kosiorek
Trenerka (certyfikat I stopnia STOP), facylitatorka, badaczka. Warszawianka. Absolwentka IV edycji szkoły STOP. Od 15 lat związana z trzecim sektorem. Szkoli i wspiera rozwój kompetencji różnych grup: seniorek, nauczycieli/lek, pracowników i wolontariuszy NGOs. Zwolenniczka uruchamiania zasobów społeczności lokalnych i metodologii badania w działaniu. Obecnie – Koordynatorka programu „Bezpieczny Staż” w Fundacji Robinson Crusoe. Zaangażowana społecznie w działania sąsiedzkie i edukacyjne na Zielonym Ursynowie. W szkole swoich dzieci zachęca do aktywności promując szkolny budżet partycypacyjny.