TRWA REKRUTACJA!
Zgłoszenia do 17 października 2016
Twoją pasją jest uczenie innych – młodzieży, dorosłych, seniorów? Doceniasz różnorodność?
Jesteś związany/związana z sektorem obywatelskim, działasz społecznie?
Ważne są dla Ciebie – podmiotowość uczestników, inicjowanie i wspieranie zmiany społecznej?
Zgłoś się do 19 edycji Szkoły Trenerskiej Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych!
Co nas wyróżnia?
DOŚWIADCZENIE
Od 1999 roku realizujemy szkoły trenerskie, które są stałym elementem programowym Stowarzyszenia. Mamy już ponad 660 absolwentów i absolwentek różnego typu szkół trenerskich.
JAKOŚĆ
Dbamy o wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkoleń, które mają wpływ na rozwój organizacji. Indywidualnie podchodzimy do każdej osoby uczestniczącej w Szkole.
UMIEJĘTNOŚCI I WIEDZA
Szkoła Trenerska przygotowuje do pracy w roli trenera z myśleniem o zmianie społecznej, pracy w lokalnej społeczności, z podejściem, w którym w centrum jest człowiek.
POZNANIE ŚRODOWISKA
Działamy w środowisku ludzi, którym zależy na zmianie społecznej.
ROZWÓJ ZAWODOWY
Szkoła przygotowuje do zawodu trenera/trenerki, edukatora/edukatorki. Posiadamy własny system certyfikacji trenerskiej.
PROGRAM
- Poznanie osób uczestniczących w szkole i integracja grupy
- Doświadczenie działania procesu grupowego,
- Doświadczenie emocji w relacjach z innymi osobami
- Doświadczenie wpływu swoich zachowań na działania i emocje innych osób
- Rozwój kompetencji interpersonalnych
- Zrozumienie swoich relacji z grupą
- Określenie mocnych stron w relacjach z innymi osobami
- Otrzymanie informacji zwrotnych na temat wpływu własnych zachowań i działań na inne osoby
- Pogłębienie rozumienia procesu grupowego
- Zwiększenie wiedzy i umiejętności identyfikowania etapów procesu grupowego
- Zwiększenie umiejętności wspierania grupy w przechodzeniu przez kolejne etapy procesu
- Rozwijanie umiejętności identyfikowania ról grupowych i korzystania z nich w procesie rozwoju grupy
- Kodeks etyczny i najważniejsze wyzwania trenerskie
- Rozwijanie kompetencji facylitacyjnych potrzebnych do angażowania grupy, ujawniania potencjału wszystkich osób, skupiania wokół wspólnych celów
- Zwiększenie umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi podczas szkoleń zarówno prewencyjnie jak interwencyjnie
- Doświadczenie roli facylitatora/ki i otrzymanie informacji zwrotnych o wykorzystanych umiejętnościach
- Poznanie cyklu Kolba (wprowadzenie do kolejnego szkolenia)
- Zasady i etapy uczenia osób dorosłych cyklem Kolba
- Doświadczenie roli trenera/trenerki posługującego/ej się metodami aktywnymi zgodnie z cyklem Kolba
- Uzyskanie informacji zwrotnych o wykorzystaniu kompetencji związanych z metodologią uczenia osób dorosłych
- Korzystanie z nowych technologii w procesie uczenia dorosłych
- Rozwinięcie umiejętności przygotowania i prezentowania treści w eksperckiej roli trenera/trenerki
- Doświadczenie roli eksperckiej podczas wystąpienia nagranego i omówionego przez osoby uczestniczące w szkole
- Identyfikowanie własnego stylu trenerskiego w oparciu o mocne strony i indywidualny potencjał
- Wykorzystanie metod audiodeskrypcji i wideotłumacza
- Flipowanie
- Zdobycie umiejętności identyfikowania potrzeb edukacyjnych i szkoleniowych oraz narzędzi, które temu służą
- Zdobycie umiejętności projektowania szkolenia jako narzędzia zmiany dla osób w nim uczestniczących
- Zwiększenie wiedzy i umiejętności o oporze jako naturalnej reakcji na zmianę i sposobach wpierania grupy w oporze
- Zwiększenie umiejętności stawiania celów szkoleniowych i zakresu treści potrzebnych do realizacji celów
- Zwiększenie umiejętności samodzielnego projektowania szkolenia
- Zdobycie podstawowej wiedzy na temat ewaluacji szkoleń
- Doświadczenie roli trenerskiej podczas prowadzenia fragmentu szkolenia (w tym pracy w parze trenerskiej)
- Doświadczenie własnego stylu pracy i mocnych stron w roli trenerskiej
- Zdobycie informacji rozwojowej informacji zwrotnej na temat własnego warsztatu i stylu pracy
- Zwiększenie umiejętności planowania własnego rozwoju w oparciu o cele i otrzymane informacje zwrotne
- Wykorzystanie metod służących pracy z uczestnikami i uczestniczkami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Podsumowanie całego procesu edukacyjnego
- Refleksja nad celami rozwojowymi na przyszłość
- Ewaluacja szkoły
Więcej na temat efektów kształcenia znajduje się w Regulaminie szkoły (część I pkt. 2).
TRENING ZADANIOWY
Oprócz aktywnego udziału w szkoleniach, elementem sprawdzenia umiejętności uczestników i uczestniczek poza szkołą, jest przeprowadzenie szkolenia pod superwizją (odpowiadając na realne potrzeby uczestników). Szkolenie może być prowadzone samodzielnie (8h) lub w parze trenerskiej z osobą uczestniczącą w kursie (16h). Każdy uczestnik/ każda uczestniczka ma zagwarantowane 4 godziny superwizji prowadzonego szkolenia.
Trening zadaniowy może mieć charakter wydarzenia szkoleniowego organizowanego przez całą grupę w wybranej miejscowości lub mogą to być pojedyncze szkolenia organizowane przez uczestnika/czkę lub parę trenerską (forma treningu będzie ustalona z grupą).
W trakcie trwania szkoły wszystkie osoby uczestniczące będą miały możliwość skorzystania z rozmowy rozwojowej z Superwizorką Szkoły oraz skonsultowania metodologicznego programu szkoleniowego przygotowanego na użytek treningu zadaniowego. Trening zadaniowy przewidziany jest w terminie czerwiec-sierpień 2017.
KADRA TRENERSKA
Superwizorka Szkoły
Opiekunka procesów
CERTYFIKAT
Po zakończeniu szkoły uczestnicy i uczestniczki mają możliwość otrzymania certyfikatu jakości szkoleń
(certyfikat bazowy), który jest częścią systemu certyfikacji Stowarzyszenia STOP i jest ważny 5 lat.
Aby otrzymać certyfikat należy:
- ukończyć 19 Szkołę Trenerską STOP (zgodnie z regulaminem),
- być członkiem/członkinią Stowarzyszenia,
- pozytywne zaliczyć trening zadaniowy (należy przeprowadzić pod superwizją min. 8-godzinne szkolenie metodami aktywnymi z zakresu jednego tematu merytorycznego dotyczącego organizacji pozarządowych/ aktywizacji społecznej/ budowania społeczeństwa obywatelskiego/ wprowadzania zmiany społecznej oraz uzyskać pozytywną opinię superwizora/ki),
- posiadać doświadczenie szkoleniowe -min. 80 godzin szkoleniowych,
- być członkiem/członkinią Stowarzyszenia.
ZGŁOSZENIA
Rekrutacja jest dwuetapowa:
- ankieta zgłoszeniowa (przesłana do 17 października 2016) – POBIERZ ANKIETĘ (.docx)
- rozmowa kwalifikacyjna (w terminie 21-22 października 2016)
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Miejsce szkoleń
- Trening interpersonalny: odbędzie się w ośrodku szkoleniowym pod Warszawą (z noclegiem i pełnym wyżywieniem dla uczestników/czek).
- Sesje 2-8 odbędą się w sali szkoleniowej STOP w Warszawie, ul. Smolna 16 lok. 7 (bez noclegu i wyżywienia, zapewniamy poczęstunek w trakcie szkolenia)
Cena
- 8400 zł brutto – całkowity koszt udziału w szkole
- Można płacić ratami – istnieje możliwość indywidualnego rozłożenia rat
Dokumenty związane z rekrutacją
MASZ PYTANIA? ZADZWOŃ LUB NAPISZ DO NAS!
- tel. 22 468 87 73
- tel. kom. 724 737 117
- biuro@stowarzyszeniestop.pl