Festiwal Trenerski - baner

Zapraszamy na organizowane przez nas 8 czerwca 2019 wydarzenie szkoleniowe – FESTIWAL TRENERSKI. My, czyli Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych to ogólnopolska organizacja pozarządowa zrzeszającą osoby pracujące w obszarze edukacji dorosłychdziałających na rzecz zmiany społecznej. Wspieramy trenerów i trenerki w ich rozwoju, promujemy trendy edukacyjne, przekazujemy wiedzę i pomagamy w zdobyciu umiejętności. Po sukcesie ubiegłorocznej edycji ponownie zapraszamy Was na wydarzenie, na którym chcemy:

  • pokazać wysoką jakość uczenia dorosłych w trzecim sektorze,
  • zaprezentować ciekawe narzędzia i metody pracy z grupami – często podpatrzone podczas szkoleń zagranicznych,
  • dać okazję do udziału w warsztatach doświadczonych trenerów i trenerki, którzy od lat z pasją i zaangażowaniem działają w obszarze edukacji dorosłych.

Jesteś trenerem lub trenerką? Pracujesz z osobami dorosłymi? Chcesz poznać ciekawe metody i narzędzia pracy z grupą? Działasz w trzecim sektorze, chcesz poznać nowych ludzi, wymienić się doświadczeniem?

Weź udział w Festiwalu Trenerskim. Przyjdź, pogłębiaj swoją wiedzę, podziel się swoim doświadczeniem!! Do wyboru 9 warsztatów – po 3 w każdym panelu godzinowym.

Po Festiwalu zapraszamy członków i członkinie na Walne Zgromadzenie o godz. 16.15.

INSPIRUJĄCE WARSZTATY

DOŚWIADCZENI TRENERZY I TRENERKI

POCZĘSTUNEK KAWOWY

WSPANIAŁA ATMOSFERA

GDZIE?

Centrum Aleje 51- Centrum szkoleniowe
al. Jerozolimskie 51
00-697 Warszawa

KIEDY?

8 czerwca 2019 /sobota/
godz. 9.00-15.15 (rejestracja od 8.30)

Cena: 50 zł
WSTĘP WOLNY DLA CZŁONKÓW I CZŁONKIŃ!
(z uregulowanymi składkami)

Warsztaty

OPIS I HARMONOGRAM WARSZTATÓW (pdf)

Krótkie formy szkoleniowe stosowane w Theatre of the Oppressed

KRZYSZTOF LEOŃCZUK

Warsztat zainspirowany szkoleniem Theatre of the Oppressed organizowanuym przez Ulex w Hiszpanii.

Praca metodą dramy nie jest dla wszystkich, ale każdy może znaleźć w tej metodzie coś dla siebie i uatrakcyjnić swój warsztat trenerski krótkimi ćwiczeniami z zastosowaniem technik teatralnych.

Czy podczas warsztatu z urzędnikami możemy pracować dramą? Oczywiście, że tak! Pokarzemy Wam jak to zrobić!

Wejdźcie do gry

GRZEGORZ IDZIAK

Warsztat zainspirowany szkoleniem Game based learning w Grecji.

Wprowadź dodatkową dynamikę do Twoich szkoleń. Organizuj krótkie quizy i gry przy wykorzystaniu smartfonów uczestników. Zbierz i zaprezentuj opinie uczestników szybko i w atrakcyjnej formie. Na warsztacie poznasz narzędzia do tworzenia quizów i prostych gier online oraz do szybkiego zbierania opinii uczestników, nauczysz się przygotowywać quizy i gry online oraz poznasz przykłady ich wykorzystania podczas szkoleń.

Storytelling improwizowany

MARTA SYKUT
Warsztat w oparciu o improwizację teatralną, podczas którego pobawimy się „storytellingiem”. Wspólnie odpowiemy sobie na pytanie: co improwizowany storytelling może wnieść w prowadzone przez Ciebie szkolenia? Podczas warsztatu poznasz ważne zasady w improwizacji i doświadczysz opowiadania historii w różnych odsłonach.

Jak uczyć grami?

MARCIN MITZNER
W trakcie warsztatu poznasz proces tworzenia gry edukacyjnej na temat Permakultury. Dowiesz się jakie założenia towarzyszyły projektowi, jak przebiegało projektowanie gry metodami partycypacyjnymi oraz na co w trakcie pracy nad taką grą warto zwrócić uwagę.

Nie daj się zaskoczyć, czyli trudne sytuacje w pracy trenerskiej

EDYTA GLEICH
Warsztat pomoże Ci poradzić sobie w nieprzewidzianych, zaskakujących (żeby nie powiedzieć krytycznych) sytuacjach, które przytrafić się mogą każdemu trenerowi podczas szkoleń.

Nauczysz się korzystać z własnego potencjału, dostępnych możliwości i potencjału innych by nieprzewidziane trudności „przekuć” w sytuacje edukacyjne i okazje do uczenia się. Wzmocnisz swoją kreatywną część i nabierzesz odwagi do działania w warunkach zmiany.

Doceń i buduj na tym

MONIKA BEŁDOWSKA
Kiedy myślisz o swoim rozwoju trenerskim, co przychodzi Ci do głowy? Czy zastanawiasz się: Co jest nie tak? Czego mi brakuje? A może zacząć z innej strony?
Podczas tego warsztatu zapraszamy Cię do refleksji nad tym co już potrafisz, z czego możesz być zadowolona/y jako trenerka/trener aby bazując na tym planować swój dalszy rozwój. Zastanowimy się nad swoimi dotychczasowymi osiągnięciami i tym jak dalej rozwijać się. Wykorzystamy do tego metodę Appreciative Inquiry (Podejście Doceniające). Omówimy na zakończenie warsztatu abyś mogła/mógł wyjść z niego wyposażona/y w plan swoich działań rozwojowych i kolejną metodę pracy z grupami.

Trenerskie ICT dla cyberemigrantów i cyberemigrantek

AGNIESZKA BOREK, EWA CHROMNIAK
Jeśli, mimo że żyjesz w świecie pełnym cyfrowych rozwiązań, na sali szkoleniowej korzystasz z nich w niewielkim stopniu – przyjdź na nasz warsztat! Z jednej strony jesteś przekonany/a, że są takie narzędzia, które pozwalają trenerom pracować efektywniej i skuteczniej, z drugiej strony jednak frustruje Cię, że w zalewie aplikacji trudno trafić na coś wartościowego, bo jest wiele narzędzi, które nie dają tego, czego potrzebujesz jako trener lub trenerka.

Podczas warsztatu poznasz kilka narzędzi ICT, które mogą Ci się przydać w pracy trenera/trenerki, wymienisz się doświadczeniami na temat przydatności narzędzi ICT w uczeniu dorosłych.

Jak uczyć o bezpiecznym Internecie?

MARCIN GRUDZIEŃ, MACIEJ SOPYŁO
Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych na sali szkoleniowej, skuteczne uczenie dorosłych, młodzieży i dzieci twórczego i bezpiecznego korzystania z Internetu to coraz ważniejsze elementy sztuki trenerskiej.

Przydatne tym bardziej, jeśli oprócz uczenia innych, mamy własne doświadczenia “bycia rodzicem” i korzystania ze świata technologii. Warsztat dla osób szukających pomysłów jak wykorzystywać nowe technologie na sali szkoleniowej oraz jak pracować z dorosłymi (rodzicami, nauczycielami, nauczycielkami, trenerami i trenerkami), dziećmi i młodzieżą, aby otwierać ich na bezpieczne i twórcze wykorzystanie nowych technologii w życiu prywatnym i zawodowym.

Jeśli jest najmądrzejszą osobą w pokoju to znaczy, że jesteś w złym pokoju czyli o uczeniu się w życiu trenerskim - o platformie EPALE i innych inspiracjach

DARIA SOWIŃSKA-MILEWSKA
Jak uczyć się po Szkole Trenerskiej? Gdzie szukać inspiracji i podglądać trendy? Jak może pomóc w tym “EPALE – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie”?
O tym, a także o korzystaniu z doświadczeń, obserwowaniu trenerów i trenerek, budowaniu trenerskich grup wsparcia w pracy i poza nią.

Trenerzy i trenerki

Monika Bełdowska
Monika Bełdowska
Od 15 lat pracuje z grupami i osobami w sytuacji zmiany zawodowej i życiowej, jako trenerka umiejętności psychospołecznych, facylitatorka i coach. Od roku zaangażowana jest w projekty związane z przeciwdziałaniem wykluczeniu społecznemu osób po kryzysach psychicznych. Ukończyła VI Szkołę Trenerską STOP, certyfikowana facylitatorką IAF. W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 5000 godzin szkoleń. Facylituje spotkania służące grupowemu podejmowaniu decyzji, wymianie do świadczen, planowanie działań.
Agnieszka Borek
Agnieszka Borek
Cyberemigrantka, trenerka od 15 lat związana ze STOP, prezeska STOP, ukończyła IV Szkołę Trenerów STOP z czego jest bardzo dumna i uważa, to doświadczenie za jedno z ważniejszych w jej życiu. Od tego czasu przeszkoliła tysiące ludzi z sektora pozarządowego i z edukacji. Zajmuje się praktycznie badaniami społecznymi, ewaluacją i edukacją. Współzałożycielka innowacyjnej szkoły podstawowej w swojej wsi. Obecnie związana z rozwojem venture philanthropy w Polsce. Prywatnie entuzjastka jogi i polnych kwiatów.
Ewa Chromniak
Ewa Chromniak
Technologicznie o(d)porna, która wierzy jednak, że da się to zmienić. Edukatorka i moderatorka. Absolwenta VI Szkoły Trenerskiej STOP. Związana zawodowo i społecznie z III sektorem już prawie 20 lat. Zajmuje się rozwojem ludzi, społeczności i współpracy, moderuje procesy partycypacyjne. Na co dzień, współodpowiedzialna za rozwój i funkcjonowanie średniej wielkości organizacji pozarządowej. Po godzinach, jeśli akurat, nie poszukuje intensywnie spokoju (w towarzystwie kotów), to słucha muzyki na żywo, je dobre rzeczy lub się wspina.
Edyta Gleich
Edyta Gleich
Działa na styku biznesu i organizacji pozarządowych od ponad 20 lat, szkolenia prowadzi od 18 lat. Czerpie i przekazuje wiedze, energię i zasoby miedzy tymi dwoma sektorami.Dawno temu myślała, że należy być specjalistą wyłącznie w jednej dziedzinie – dzisiaj wie, że można się interesować wieloma obszarami i że są inni którzy też tak mają. Ukończyła Szkołę Trenerów Meritum, absolwentka Szkoły Liderów PAFW III edycji.
Marcin Grudzień
Marcin Grudzień
Socjolog i trener, wykładowca akademicki, realizuje od ponad 10 lat projekty szkoleniowe dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców – przede wszystkim z obszarów bezpiecznego i mądrego korzystania z Internetu, edukacji medialnej i umiejętności miękkich. Ukończył szkołę trenerów prowadzenia grup wsparcia dla rodziców Fundacji Sto Pociech. Wiceprezes STOP, absolwent XI Szkoły STOP. Razem z Maciejem Sopyłą tworzy markę Kooperatywa Trenerska.
Grzegorz Idziak
Grzegorz Idziak
Zajmuje się szkoleniami dorosłych od 2003 roku. Jest absolwentem III Szkoły Trenerów STOP. Zajmuje się szkoleniami liderów społecznych i osób związanych z ruchem pozarządowym. Od kilku lat prowadzi Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli Percepti Edukacja i skupia się na rozwijaniu kompetencji nauczycieli.
Krzysztof Leończuk
Krzysztof Leończuk
Szkoli od 13 lat zarówno z tematyki „twardej” jak i „miękkiej”. Absolwent V Szkoły Trenerskiej STOP. Cały czas stara się rozwijać i poznawać nowe metody i techniki trenerskie.
Marcin Mitzner
Marcin Mitzner
Szkoli od 12 lat głównie w obszarze gier i wykorzystaniu ich w procesach edukacyjnych, stworzyłem ponad 180 gier i projektów na nich opartych, absolwent 13. Szkoły Trenerskiej STOP.
Maciej Sopyło
Maciej Sopyło
Kryminolog, trener umiejętności miękkich. Od kilkunastu lat pracuje metodami aktywnymi z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w obszarze edukacji medialnej i cyfrowej, komunikacji i pracy zespołowej oraz praw człowieka. Internet lubi i widzi w nim szansę rozwoju – stara się zarażać tym innych, pokazując jego jasne strony i działania, które pozwalają uniknąć zagrożeń. Razem z Marcinem Grudniem tworzy markę Kooperatywa Trenerska.
Daria Sowińska-Milewska
Daria Sowińska-Milewska
Trenerka, menedżerka projektów edukacyjnych, ambasadorka EPALE, absolwentka 1. Szkoły Trenerskiej STOP, ukończyła  Program Menedżerowie NGO – PROMENGO. Prywatnie szuka rozwoju i równowagi, w wolnych chwilach uczestniczy w zajęciach zumby.
Marta Sykut
Marta Sykut
Psycholog, trenerka umiejętności miękkich, na co dzień konsultant ds. szkoleń i rozwoju, certyfikowana trenerka Points of You®, pasjonatka pracy z obrazem i ruchem, które pozwalają wsłuchać się w swoje ciało, emocje i umysł. Członkini zarządu STOP.

Harmonogram

8.30-9.00 – Rejestracja + poranna kawa

9.00-9.15 – Powitanie

9.15-11.00 – 1. panel warsztatów
Jak uczyć grami? (prowadzący: Marcin Mitzner)
Doceń i buduj na tym (prowadząca: Monika Bełdowska)
Jeśli jest najmądrzejszą osobą w pokoju to znaczy, że jesteś w złym pokoju czyli o uczeniu się w życiu trenerskim – o platformie EPALE i innych inspiracjach (prowadząca: Daria Sowińska-Milewska)

11.00-11.15 – przerwa kawowa

11.15-13.00 – 2. panel warsztatów
Krótkie formy szkoleniowe stosowane w Theatre of the Oppressed (prowadzący: Krzysztof Leończuk)
Wejdźcie do gry (prowadzący: Grzegorz Idziak)
Nie daj się zaskoczyć, czyli trudne sytuacje w pracy trenerskiej (prowadząca: Edyta Gleich) – ODWOŁANE

13.00-13.30 – przerwa kawowa

13.30-15.15 – 3. panel warsztatów
Storytelling improwizowany (prowadząca: Marta Sykut)
Trenerskie ICT dla cyberemigrantów i cyberemigrantek (prowadzące: Agnieszka Borek i Ewa Chromniak)
Jak uczyć o bezpiecznym Internecie?(prowadzący: Marcin Grudzień i Maciej Sopyło)

15.15-16.15 – spotkanie członków i członkiń Stowarzyszenia

16.15-18.30 (orientacyjnie) – Walne Zgromadzenie Członków i Członkiń STOP

ZGŁOSZENIA

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (formularz otworzy się w nowym oknie)

KONTAKT

Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych
Paulina Sierzputowska
paulina@stowarzyszeniestop.pl
tel. 724 737 117