FESTIWAL TRENERSKI

ERASMUSDAYS LOGO 2022 ENW dniach 14-15 października 2022 w Warszawie zapraszamy Was na Festiwal Trenerski, który organizujemy w ramach #ErasmusDays. Festiwal jest okazją do zaprezentowania Wam efektów naszych szkoleń i działań edukacyjnych w ramach projektów Erasmus+.  Nasze trenerki w praktyczny i konkretny sposób zapoznają Was z metodami, narzędziami i podejściami, które możecie zastosować w pracy z grupami, np. na sali szkoleniowej czy podczas spotkania zespołu.

Festiwale trenerskie to inicjatywa edukacyjna Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP wspierająca trenerów i trenerki oraz edukatorów i edukatorki w ich rozwoju, promująca trendy edukacyjne, przekazująca wiedzę i pomagająca w zdobyciu umiejętności.

DLA KOGO?

Warsztaty skierowane są do osób pracujących z grupami osob: facilitatorów/ek, trenerów/ek, edukatorów/ek, nauczycieli/ek, osoby zarządzające zespołem. Forma miniwarsztatu (2 godziny) pozwala na zapoznanie się z tematem, zobaczenie praktycznych możliwości zastosowania nowych metod/narzędzi (np. ) i stanowi zachętę do podjęcia dalszych kroków umożliwiających pogłębienie tematu (udział w dalszych szkoleniach, własna nauka poprzez materiały publikowane i dostępne w sieci).

GDZIE?

Pałacyk Ksawerego Konopackiego
ul. Strzelecka 11/13, 03-433 Warszawa

KIEDY?

14-15 października 2022 /piatek-sobota/
godz. 9.15-15.15 (rejestracja od 9.00)

UDZIAŁ BEZPŁATNY

Program

Dzień / godzina 9.15-11.00 11.15-13.00 13.30-15.15
14.10.2022 – PIĄTEK 1. Karty Eco-Mocy 2. Storytelling w edukacji finansowej 3. Struktura podejmowania decyzji w grupie
15.10.2022 – SOBOTA 4. Wprowadzenie do metody Teatru Forum, czyli spotkanie z Augusto Boal i dramą 5. Słoń a sprawa europejska, czyli wolnościowy warsztat storytellingowy szerokiego zastosowania 6. Język inkluzywny
1. KARTY ECO-MOCY (14.10.2022, godz. 9.15-11.00)

prowadząca: Aleksandra Jasińska

Na warsztacie będziesz miał/a możliwość wymienić się wiedzą i doświadczeniem z obszaru ekologii. Zainspirujesz się jak wdrażać w swoim życiu małe i praktyczne proekologiczne rozwiązania.

Warsztat zostanie przeprowadzony z użyciem kart storytellingowych stworzonych w ramach projektu ”Eco-active for planet”, którego liderem jest STOP. Karty można wykorzystać na wiele sposobów, a ich głównym celem jest ukazanie uczestnikom i uczestniczkom, że wiele zasobów i proekologicznych kompetencji jest już w nich samych. Wystarczy je tylko dostrzec i rozwijać.

Praca z wykorzystaniem tej metody pozwoli uatrakcyjnić każdy warsztat, pobudzić kreatywność uczestników i skłonić do dyskusji.

2. STORYTTELING W EDUKACJI FINANSOWEJ (14.10.2022, godz. 11.15-13.00)

prowadząca: Ewelina Rzepczak-Zacharek

Podczas warsztatu przedstawię karty storytellingowe opracowane w projekcie „Finansowo Silni 2” – innowacyjne narzędzie pomocne przy prowadzeniu warsztatów z zakresu edukacji ekonomicznej oraz ekonomiczną grę karcianą. Trzy karty o tematyce: niemarnowania zasobów, ustalania celów finansowych oraz wyjście z pętli zadłużenia wspomagają trenera/trenerkę  w pokonaniu barier wśród grupy uczestników i uczestniczek rozmowy na tematy finansowe. Karty zostały stworzone na potrzeby edukatorów i edukatorek Banków Żywności, którzy na co dzień prowadzą warsztaty z osobami z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym, osobami bezdomnymi czy seniorami i seniorkami.

Gra karciana szybko angażuje grupę w dyskusję o konkretnych rozwiązaniach sytuacji opisanych na kartach.

3. STRUKTURA PODEJMOWANIA DECYZJI W GRUPIE (14.10.2022, godz. 13.30-15.15)

prowadzące: Ewa Chromniak, Ilona Anczarska

W ramach warsztatu chciałybyśmy we wspólnej dyskusji pogłębić temat partycypacyjnego zarządzania zespołami, tj. przestrzeni do dzielenia się władzą i sprawstwem we współpracy naszych organizacji. Naszą inspiracją będzie schemat „mieszanego podejmowania decyzji”. Konsensus, głosowanie, sondaż, głos eksperta, decyzja mniejszości – kiedy jaka forma jest adekwatna i jak to się ma do rzeczywistości naszych organizacji?

4. WPROWADZENIE DO METODY TEATRU FORUM (15.10.2022, godz. 9.15-11.00)

prowadzące: Monika Bartosiewicz-Niziołek, Urszula Herbich

Opresor i opresjonowany. Metoda dramowa stworzona i udoskonalana przez całe życie Augusto Boala zaprasza jednego i drugiego do wspólnego opowiedzenia i wysłuchania swoich racji. Boal wierzył, że wspólne opowiadanie, dyskusja i odgrywanie z wykorzystaniem technik teatralnych, scen pokazujących problemy społeczne przygotuje uczestnikow na zmiany. Nazywał to próbą przed rewolucją (rehersal before revolution). Zapraszamy na krótki warsztat, w trakcie którego dotknięcie lekko tej metody.

5. SŁOŃ A SPRAWA EUROPEJSKA, CZYLI WOLNOŚCIOWY WARSZTAT STORYTELLINGOWY SZEROKIEGO ZASTOSOWANIA (15.10.2022, godz. 11.15-13.00)

prowadząca: Agnieszka Borek

Zapraszam Was na warsztat, na którym wspólnie będziemy snuć opowieść. Wyrazimy swoje emocje, przemyślenia, marzenia dotyczące naszego kawałka świata jakim jest Europa. Użyjemy do tego różnych języków i form ekspresji. Będzie twórczo, żywiołowo, refleksyjnie.

Jest to warsztat dla tych, którzy szukają sposobu, by poważnym sprawom nadawać nieco lekkości. I dla tych, którzy chcą o mniej poważnych sprawach rozmawiać zupełnie serio. A także dla tych,  którzy boją się słowa „narodowy”, jak dla tych którzy je lubią. Dla tych, którzy lubią dużo mówić i dla osób, które mają zupełnie odwrotnie. Po dobrej zabawie, zastanowimy się, jak tę wolnościową odmianę storytellingu wykorzystywać w edukacji dorosłych i młodzieży.

6. JĘZYK INKLUZYWNY  (15.10.2022, godz. 13.30-15.15)

prowadzące: Monika Nowakowska, Katarzyna Radzikowska

Czym jest język inkluzywny? Dlaczego jest ważny? Jak go stosować, a czego się wystrzegać?

Nasz warsztat wprowadzi cię w temat włączania przez język. Porozmawiamy o tym, jak język może wpływać na rzeczywistość. Dowiesz się, czym charakteryzuje się język inkluzywny i jak wprowadzać go do różnych obszarów swojego życia.

Osoby prowadzące

Ilona Anczarska
Ilona Anczarska
Trenerka biznesowa i NGO specjalizująca się w szkoleniach dla menedżerów i specjalistów. Członkini STOP. Absolwentka psychologii UKSW oraz SWPS. Prowadziła szkolenia dla różnych organizacji współpracując z firmami szkoleniowymi, m. In. PDC Consensus i House of Skills oraz Instytutem Psychologii Zdrowia. Poza realizowaniem się w zawodzie trenera prowadzi praktykę psychologiczną, konsultując osoby dorosłe i młodzież.
Monika Bartosiewicz-Niziołek
Monika Bartosiewicz-Niziołek
Niezależna ewaluatorka, trenerka i mentorka w zakresie ewaluacji projektów oraz metod badań społecznych. Prezeska i koordynatorka ds. szkoleń Polskiego Towarzystwa Ewaluacyjnego, autorka jednego z flagowych szkoleń PTE realizowanego w trybie blended-learning. Absolwentka szkoły trenerskiej (2012) i członkini STOP, a także członkini Rady Konsultacyjnej Sieci Towarzystw Ewaluacyjnych w Europie oraz Międzynarodowej Akademii Ewaluacji (Grupy Roboczej ds. szkoleń z ewaluacji).

Ewa Chromniak
Ewa Chromniak
Trenerka i moderatorka spotkań i procesów. Współpracuje z  organizacjami pozarządowymi i instytucjami samorządowymi – pomaga im w rozwoju – m. in. w skutecznym planowaniu i realizacji działań, współpracy partnerskiej szczególnie na linii samorząd – organizacje, oraz urzeczywistnianiu idei „partycypacji obywatelskiej” czyli włączania mieszkańców w dialog i współdecydowanie o sprawach publicznych. Na co dzień związana z Fundacją Biuro Inicjatyw Społecznych z Krakowa w funkcji prezeski zarządu oraz Siecią SPLOT. Z wykształcenia politolożka, członkini STOP, certyfikowana trenerka.
Agnieszka Borek
Agnieszka Borek
Certyfikowana trenerka STOP, socjolożka, liderka społeczna. Obecnie skupia się na planowaniu i wspieraniu długofalowych procesów edukacyjnych w organizacjach. Joginka.
Urszula Herbich
Urszula Herbich
Trenerka, członkini STOP. Na co dzień pracowniczka instytucji warszawskiej zajmującej się seniorami. Miłośniczka pracy z ludźmi, poszukiwaczka nowych metod edukacyjnych. Od kilku lat zafascynowana dramą i pracą z ciałem w kontekście prowadzenia szkoleń i rozwoju człowieka.
Aleksandra Jasińska
Aleksandra Jasińska
Koordynatorka projektów edukacyjnych w Federacji Polskich Banków Żywności, w tym „Eco-Active for Planet”. Głównie zajmuje się projektami związanymi z ekologią i edukacją żywieniową. Członkini STOP.
Monika Nowakowska
Monika Nowakowska
Kulturoznawczyni, religioznawczyni i trenerka, członkini STOP. Na co dzień pracuję w obszarze równego traktowania i niedyskryminacji. Koordynuję również projekty dotyczące włączania społecznego.
Katarzyna Radzikowska
Katarzyna Radzikowska
Trenerka i redaktorka, członkini STOP. Tworzy teksty dla organizacji pozarządowych i biznesu, dbając m.in. o inkluzywność komunikatów. Jako trenerka pracuje z grupami, które chcą porozumiewać się w bardziej otwarty i prostszy sposób.
Ewelina Rzepczak-Zacharek
Ewelina Rzepczak-Zacharek
Pracowniczka Federacji Polskich Banków Żywności, gdzie zajmuje się koordynacją projektów edukacyjnych i rozwojowych dla trenerów Banków Żywności. Ponadto opracowuje materiały merytoryczne do realizacji projektów. W programie Operacyjnym Pomoc Żywnościowa nadzoruje jakościowo prowadzenie warsztatów przez edukatorów Banków Żywności.

ZGŁOSZENIA

Można wziąć udział w całym wydarzeniu lub w wybranych warsztatach. W trakcie spotkania będzie przerwa kawowa i drobny poczęstunek.

Zgłoszenia poprzez formularz poniżej lub pod TUTAJ