Erasmus+ KA2 Edukacja dorosłych
W grudniu 2014 roku rozpoczęliśmy realizacje projektu dotyczącego procesów edukacyjnych w edukacji zdalnej realizowanego w ramach programu Erasmus Plus. Projekt „E-process in e-learning” zakończył się w październiku 2016 roku.
Projekt łączył doświadczenie międzynarodowego konsorcjum, gdzie obok Stowarzyszenia Trenerów Organizacji Pozarządowych (lidera projektu), w projekcie wzięli udział:
- Partner z Belgii – Nieuwe Media School
- Partner z Niemiec – Wisamar Bildungsgesellschaft
- Partner z Łotwy – Centre for Education and Innovation Research
W ramach projektu:
- badaliśmy jak uczymy z wykorzystaniem e-learningu w Polsce, na Łotwie, w Niemczech i w Belgii,
- uczyliśmy się od partnerów narzędzi i metod e-learningu, włączamy zasady uczenia przez doświadczenie i metody aktywne do szkoleń e-learningowych,
- tworzyliśmykursy dla trenerów i trenerek z zakresu efektywnego wykorzystania e-learningu i innych narzędzi związanych ze zdalnym uczeniem i wdrażamy je w formie krótkich pilotaży,
- napisaliśmy Manual dla trenerów i trenerek (z konspektami szkoleń, opisami ćwiczeń i rekomendacjami),
- przygotowaliśmy stronę z użytecznymi Otwartymi Zasobami Edukacji dla trenerów i trenerek.
Więcej na stronie projektu (Trainer box, Handbook, scenariusze zajęć, wyniki badań):
Wnioski z badań
Rola trenera/trenerki w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej XXI wieku.
Zobacz więcej#TrenerskieICT
Czyli pigułki wiedzy z ICT dla trenerów i trenerek - konferencja o nowych technologiach w pracy trenera/trenerki.
1 lipca 2016, Warszawa
Spotkania w ramach projektu:
1-5 czerwca 2015
Training of Trainers (Lipsk, Niemcy) – RELACJA Z WYJAZDU
16-20 listopada 2015
Training of Trainers (Warszawa) – RELACJA ZE SPOTKANIA
7-13 lutego 2016
Training of Trainers (Mol, Belgia) – RELACJA Z WYJAZDU
Projekt współfinansowany z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+
Projekt odzwierciedla jedynie stanowisko jego autorów i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.