W poszukiwaniu inspiracji
Podróżujemy…
7 lutego 2016, Warszawa, Okęcie
Znajdujemy się bez specjalnego kłopotu. Cała nasza piątka – Anka, Daria, Kasia, Marta, Paulina. Przed nami podróż z przesiadkami do miejsca docelowego. Google Street View pokazuje tam głównie las.
Nieco później…
7 lutego 2016, lotnisko w Eindhoven, Holandia
Po słonecznym pożegnaniu w Warszawie w Holandii pogoda umiarkowana. Dość długo trwają poszukiwania taksówki, która miała na nas czekać. Pani z kartką STOP siedziała nieśmiało w kawiarni. No nic, dalej w drogę.
Jeszcze później…
7 lutego 2016, Mol, Belgia
W zasadzie to nie jest Mol – miasteczko, tylko jego okolice – kompleks typowo wakacyjnych ponad 500 domków. Jesteśmy na miejscu, każda ma swoje łóżko. Pierwszy sukces!
Uczymy się…
8 lutego 2016, Ecocentrum De Goren, Mol, pierwszy dzień szkolenia
Początek szkolenia z BINGO! I już wiem, kto był w 10 różnych krajach a kto ma siostrę i niebieskie oczy.
Energię wykorzystują eksperci edukacji dorosłych. Zapamiętuję „flipped class” i model kompetencji Millera. Zdecydowanie najciekawsza wydaje się naszej ekipie matryca kompetencji do wykorzystania przy planowaniu szkoleń.
Pogoda dosyć ponura, ciemno i popaduje. Ośrodek ekologiczny ładny, choć z internetem kiepsko… pech.
Mamy internet!
9 lutego 2016, drugi dzień szkolenia
Nasz wykładowca, z wykształcenia muzyk, teraz uczący dorosłych także nowych technologii, ma dla nas wiele wyzwań. Omawiamy i ćwiczymy narzędzia do uatrakcyjnienia i wzbogacenia szkoleń w systemie zdalnym, a także stacjonarnym, np.
- padlet.com – tablica do współpracy
- symbaloo.com – atrakcyjne graficznie gromadzenie materiałów
- kahoot.it – do szybkich testów w grupie
- socrative.com – do ankiet np. ewaluacyjnych.
Lepszy internet – dzięki wysiłkom organizatora – umożliwia pracę z narzędziami.
Ćwiczymy dalej
10 lutego 2016, trzeci dzień szkolenia
Dziś kolejne praktyczne wyzwania – po zajęciach mam nie tylko własną prostą stronę www, potrafię dodawać teksty z tłumaczeniem do filmów na youtube. Poza tym – PowerMix i Sway.
Aż oczy bolą.
Wykład i Antwerpia
11 lutego 2016, czwarty dzień szkolenia
Niestety dziś mniej aktywnie w sali szkoleniowej. Zapoznajemy się z ofertą i sposobem działania VDAB – publicznej instytucji szkoleniowej, której działania są skierowane do osób poszukujących pracy lub chcących podnieść swoje kompetencje. Oferta kursów to prawie 400 tematów.
Na bieżąco sprawdzam, czy urzędy pracy w Polsce dofinansowują kursy elearningowe – doradczyni zdalna z rządowej Zielonej Linii odpowiada, że „Przepisy ogólne niestety milczą na temat nauki w formie e-learningu, dlatego kwestie te regulują urzędy indywidualnie. To czy urząd zdecyduje się sfinansować tego rodzaju naukę zależy od decyzji tego urzędu.” Patrzę na to optymistycznie i dalej nie sprawdzam.
Popołudnie spędzamy w Antwerpii 🙂
Dobre praktyki
12 lutego 2016, piąty dzień szkolenia
Dziś mamy okazję zapoznać się z propozycją przystosowania internetu dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Przedstawiciele WAI-NOT-ICT pozwalają nam testować wykorzystywanie piktogramów w komunikacji w ramach strony www.wai-not.be.
Polski akcent – bliźniacza strona powstała w Polsce, w ramach projektu partnerskiego dofinansowywanego przez UE – krainaoza.org
Kolejny wykładowca wprowadza nas w zagadnienia „serious game” czyli poważnych treści w atrakcyjnych formach.
Przykład: Poverty is not a game
Powrót
13 lutego 2016, Mol-Antwerpia-Bruksela-Warszawa
Wracamy, znowu w 4 etapach, z kilkugodzinną przerwą w deszczowej Brukseli.
Planujemy….
Spotkania, webinaria i inne działania dotyczące przekazywania zdobytej wiedzy i umiejętności. Pierwsze informacje – już w marcu emailowo i na Facebooku. Wtedy będziecie mogły i mogli dowiedzieć się więcej!
Zapraszamy!
Wyjazd i szkolenie odbyło się w ramach projektu „E-process in e-learning” finansowanego z Programu Erasmus + Edukacja Dorosłych
Grafika:
CC BY-SA Marcin Latka
CC BY-NC Luc Vandeput – Album E-process BE-Mol
Fot. Roger Schroeven (Antwerpia)
Fot. Paulina Sierzputowska